Opstellen V&G plannen/dossiers

Het opstellen van V&G plannen is een vak apart, onze consultants hebben veel ervaring met opstellen van V&G plannen op het gebied van bouw, productieprocessen en infrastructuur projecten (weg, water en railbouw).

Het opstellen van V&G plannen begint al in de plan en ontwerp fase (zie risico management in projecten). Daarbij moeten alle gekozen maatregelen geregistreerd worden. De overgebleven risico’s worden verwerkt in een V&G (ontwerp) plan. In de uitvoeringsfase wordt er een nieuwe RI&E gemaakt en deze wordt samen met het V&G plan ontwerpfase verwerkt tot een V&G uitvoeringsfase plan.

VBS² heeft een grote database met activiteiten en de daarmee gemoeide risico’s. Deze kunnen wij gebruiken in de onze eigen V&G plan software (MaVIS). MaVIS maakt het mogelijk een gestructureerde V&G plan te schrijven.

V&G dossiers zijn verplicht voor de start van een nieuw project, en dient te worden opgeleverd na een nieuw project. Het V&G dossier is een rapport over een object met alle bouwkundige en technische kenmerken. Deze kenmerken dienen als input gebruikt te worden bij een RI&E, V&G plan en of in de sloop fase (d.m.v. een V&G plan).

Zie producten – MaVIS

 

Gerelateerde pagina's


Mavis
Vereenvoudigen en opstellen van V&G Dossiers.

En de praktijk?
Is de situatie daadwerkelijk zo? VBS² kan een toetsende of coördinerende rol op zich nemen.

Voldoet uw dossier?
VBS² voert tevens document controle uit.